Veel gestelde vragen

Hieronder vindt u antwoord op de meest gestelde vragen aan onze klantenservice. Gebruik de tabjes om het thema van uw vraag te selecteren en zo het antwoord erop te vinden. Staat uw vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op.

Bestellen en Betalen

Bestelproces – Hoe plaats ik een bestelling?

Een bestelling bij Naaimandenshop.nl plaatst u eenvoudig, veilig en snel. Allereerst verzamelt u de producten, die u wilt hebben, in het winkelwagentje. U vindt de producten door op de merkenpagina’s in het menu te klikken of door de naam van het door u gewenste product in te typen in de zoekbalk rechtsboven aan de pagina.

Wanneer u alle producten in de winkelwagen verzameld heeft, gaat u door naar afrekenen. U komt dan op de pagina “Afrekenen”. Hier vult u uw naam en adresgegevens in te vullen, kiest u een betaalmethode en dient u akkoord te gaan met de algemene voorwaarden. Vervolgens klikt u op de knop “Bestelling plaatsen”.

Wanneer u heeft gekozen voor de betaalmethoden iDEAL of MisterCash/Bancontact, wordt u automatisch doorgestuurd naar de betaalpagina. Volg de stappen op deze pagina en voltooi zo de betaling.

Ter bevestiging van uw bestelling ontvangt u een e-mail op het door u opgegeven e-mailadres. Tevens ontvangt u de factuur per e-mail.

Betalen – Op welke manier kan ik mijn bestelling betalen?

U kunt bij Naaimandenshop.nl kiezen uit de volgende, veilige betaalmethoden:

  • iDEAL: U kiest voor deze betaalmethode als u direct wil betalen met uw eigen Nederlandse bank;
  • MisterCash/Bancontact: U kiest voor deze betaalmethode als u direct wil betalen met uw eigen Belgische bank.

Wijzigen – Kan ik mijn bestelling nog wijzigen of annuleren?

Helaas is het niet mogelijk om een reeds geplaatste bestelling te wijzigen of te annuleren. U kunt uw bestelling wel binnen 14 dagen retourneren. Zie het kopje ‘Retourneren’ voor meer informatie hierover.

Bezorging

Verzendkosten – Wat bedragen de verzendkosten?

Uw product op Naaimandenshop wordt vanaf €20,- altijd gratis thuisbezorgd. Alleen voor bestellingen onder de €20,- rekenen wij in Nederland €0,99- en voor België € 4,49 verzendkosten.

Levertijd – Wanneer wordt mijn bestelling bezorgd?

Wij streven ernaar om bestellingen, die vóór 12.00 uur geplaatst zijn, binnen één werkdag na ontvangst van de betaling te verzenden. Vervolgens duurt de bezorging van het pakket één tot twee werkdagen. Houd voor verzending naar België rekening met twee à drie dagen bezorgtijd.

Wanneer u kiest voor betalen met iDEAL of Mister Cash, ontvangen wij uw betaling direct. Op deze manier wordt uw bestelling het snelste verzonden.

Bezorging – Op welke manier wordt mijn bestelling bezorgd?

Om de kosten zo laag mogelijk te houden, werken wij voor de bezorging samen met diverse partijen. Door welke maatschappij uw pakket wordt bezorgd, kunnen we helaas niet van tevoren aangeven.

Uw bestelling kan op twee manieren worden verzonden: als brievenbuspost, of als pakketpost. Door zoveel mogelijk pakketten als brievenbuspost te verzenden, houden wij de kosten laag en hoeft u niet onnodig hoge verzendkosten te betalen. Of uw pakket als poststuk of als pakket wordt verzonden, wordt in het magazijn – op moment van verzenden – bepaald. We kunnen u dit dus helaas niet van tevoren al melden.

Landen – Wordt er ook verzonden naar België en andere landen?

Ja, Naaimandenshop.nl verzendt ook naar België. Hiervoor wordt € 4,49 verzendkosten gerekend. Bezorgen naar andere landen is helaas niet mogelijk. Naaimandenshop.nl verzendt alleen naar Nederland en België.

Afhalen – Is het mogelijk om mijn bestelling zelf af te halen?

Ja, neem hiervoor eerst contact met ons op.

Retourneren

Retourneren – Hoe kan ik mijn bestelling (gedeeltelijk) retourneren?

Indien u uw bestelling (gedeeltelijk) wilt retourneren, dient u het retourformulier uit te printen en in te vullen, om deze vervolgens met de producten mee terug te sturen. Verdere instructies vindt u ook op dit formulier. Download hier het retourformulier.

Retourtermijn – Binnen welke termijn kan ik mijn bestelling (gedeeltelijk) retourneren?

Er geldt een herroepingstermijn van 14 kalenderdagen. Dit betekent dat u binnen 14 dagen na ontvangst van de bestelling het recht heeft om de overeenkomst te herroepen en de bestelling (of een gedeelte daarvan) te retourneren. De producten dienen natuurlijk wel ongebruikt te zijn en in de originele verpakking te zitten.

In het geval van herroeping van de complete bestelling, krijgt u het volledige aankoopbedrag (inclusief de gemaakte verzendkosten) terug. In het geval van gedeeltelijke herroeping, waarbij u niet alle bestelde producten retourneert, worden de gemaakte verzendkosten niet vergoed.

Retourkosten – Wat bedragen de kosten als ik iets wil terugsturen?

De kosten voor een eventuele retourzending zijn voor uw rekening en geschied dus op uw kosten. U kunt de retourzending via het postkantoor doen.

Let op: Een groot gedeelte van onze pakketten wordt als brievenbuspost verzonden, om zo de kosten laag te houden. Laat daarom, in het geval van een retourzending, de producten in de originele verpakking zitten. Wanneer de retourzending als brievenbuspost kan, zijn de kosten voor u aanzienlijk lager, dan wanneer deze als pakketpost wordt verzonden.

Ruilen – Is het mogelijk om mijn bestelling (gedeeltelijk) te ruilen?

Het is helaas niet mogelijk om producten te ruilen.

Terugbetaling – Hoe lang duurt het voordat het bedrag voor geretourneerde artikelen teruggestort wordt?

Nadat wij de retourzending hebben ontvangen en verwerkt, wordt het aankoopbedrag zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen terugbetaald. De wijze van terugbetaling is afhankelijk van uw betaling. De terugbetaling vindt altijd plaats via hetzelfde kanaal waarmee u heeft betaald.

Sale – Mogen afgeprijsde artikelen ook geretourneerd worden?

Ja, ook afgeprijsde artikelen mogen binnen 14 dagen geretourneerd worden, mits ze natuurlijk ongebruikt zijn en in de originele verpakking zitten.

Veiligheid en Privacy

Privacy policy – Waar gebruikt Naaimandenshop.nl mijn gegevens voor?

Wanneer u een bestelling plaatst bij Naaimandenshop.nl, vragen wij u om uw naam, adresgegevens, telefoonnummer en e-mailadres. Deze gegevens hebben wij nodig om onze dienstverlening zo optimaal mogelijk aan u aan te bieden. Als vanzelfsprekend worden deze gegevens vertrouwelijk behandeld, op een veilige plaats opgeslagen en niet doorverkocht aan derden. Tijdens het bestelproces en bij het contactformulier wordt gebruik gemaakt van een beveiligde SSL-verbinding.

Cookies – Maakt Naaimandenshop.nl gebruik van cookies?

Ja, net als de meeste websites maakt Naaimandenshop.nl gebruik van cookies. Een cookie is een klein bestandje dat naar uw computer wordt gestuurd, wanneer u de website opent. Op deze manier kunnen relevante gegevens over uw websitebezoek worden opgeslagen.

Naaimandenshop.nl gebruikt cookies uitsluitend om uw gebruikerservaring en de website te verbeteren. Cookies worden door ons niet aan derde partijen verkocht.

Indien u niet wilt dat er cookies op uw computer worden geplaatst, kunt u dit instellen in uw browser. Houd er wel rekening mee dat zonder cookies de website mogelijk niet optimaal functioneert.